Today, b'1st kitorang tak disertai oleh sikerol..merajuk katenyer...semenyer psl pencarian tokoh wanita fofular yg sehingga ke akhirnya saya masih tak tahu utk ape sebenarnye. But after balik b'1st tu, saya usahakan juga memujuk sikerol (w'pun xla berape berjaye sebenarnye..) but then, kitorang berjaya juga mengheret plantif ke muka pengadilan bertempat di suatu kawasan yg dirahsiakan identitinya (bagi mengelakkan spekulasi ke atas pn. anti-uniform). Ehmm..now saya makin kenal dan serasi dgn identiti rakan2 semeja makan saya. Saya sukakan suasana sebegini (escape memek muka si sundal bangsat ketika sikerol membambu saya...nyampah mak!!!)and i oso realize that perselisihan kadang kala memjadikan sesuatu hubungan lebih akrab dan mesra.3.30 pm..sedang enak saya melayan lagu2 yg diputarkan oleh dj tak bertauliah dari meja selang sebuah daripada saya, telefon bimbit saya berbunyi perlahan. Ehmmm...sms dari my b...
"Syg abg kena trus ot la ptg ni, abg ni pun kat luar.."
Sympathy to my b..but i can do nothing. Isu yg menjadi salah satu agenda makan tghari kami tadi berputar kembali di minda saya. Teringat saya pada kata2 ini..

'Sesuatu yang kita suka tidak semestinya baik untuk kita..kadang kala perkara yang kita tidak suka itulah sebenarnya yang telah ditetapkan yang terbaik untuk kita...' Sungguhkah?
Fail2 yg hampir memenuhi meja, saya kerling...
'Ya Allah..andai itu yang telah ditetapkan untukku, Kau bantulah aku untuk menerimanya dengan redha..Kau permudahkanlah aku...Kau berikanlah kesungguhan dan keupayaan kepadaku untuk melaksanakannya.. Ya Allah..namun andainya ia adalah sebaliknya, Kau jauhkan perkara itu daripadaku..sejauh-jauhnya...Amin...'
antara ayam serama jantan dgn ayam serama betina yg merajuk mn lebih havoc? nasib baik mak ni merak kayangan. huahuahua. sape yg period lak ni? nak pinjam period pad mak tak?
ReplyDeletekorang jahattttttttt....ish..ish..ish...tapi mak tetap cayang + suke bangat sama u all....
ReplyDelete