Wednesday, July 8, 2009

LaWak LagiK

Kisah Pertama:

Sewaktu aku berada di Jelutung. Jalan tu kan penuh sesak. Badan aku agak
besar sedikit. Pada hari tu aku menumpang seorang kawan pergi ke Komtar
naik motor kapcai Honda 70. Dia pun kaki cilok jugak, selit sana selit
sini, aku duduk belakang punye le kecut perut. Sampai satu tempat di
mencelah antara dua kereta, motor lepas, dia lepas, dua2 lutut aku tak lepas,
kedebuk aku terduduk tengah ja lan sambil terkangkang, Semua orang
tengok aku, cinabing, macam sami buddha duduk sorang sorang tengah jalan yang penuh sesak dengan kenderaan lepas tu kawan aku patah balik sambil gelak bagai nak giler.


Kisah Kedua:

Aku menumpang member jugak naik motor pergi town. Sampai kat trafic
light dia pun berhenti. Aku pun teringat pulak nak hisap rokok. Aku pun
turunkan kedua-dua kaki dan berdiri sikit selok poket nak ambil lighter
dalam poket seluar. Waktu tu lah lampu bertukar menjadi hijau, kawan aku
terus ja lan meninggalkan aku berdiri sambil berjingkit
nak nak ambil lighter di trafic light. Satu bandar orang yang nampak aku
berdiri terkangkang
sorang sorang di lampu isyarat, macam ape entah..gelak pulak tu dia
orang.

Kisah ketiga:

Waktu sekolah tingkatan tiga. Lepas sekolah cepat2 aku balik ambil motor
buruk ayah aku, ker ana nak pergi pekan. Waktu tu kalau boleh bawak
motor dah kire grand la tu. Tujuan aku bukan nak beli barang sangat.
Waktu tu leh awek2 sekolah tengah berlonggok tunggu bas nak balik rumah.

Waktu tu ler aku nak menayang betapa machonye aku, jejaka idaman mereka,
ader motor le katakan. Tapi pada hari tu kejadiaan yang sangat memalukan
telah berlaku. Masa betul2 sampai depan awek2 tu, aku boleh tak perasan
ader lubang, motor aku pun ter lan ggar lubang tu, nasib baik tak jatuh,
Aku memang ler tak jatuh, tapi ekzoz motor ayah
aku tu terjatuh, maka dengan itu bunyinye mengalahkan helikopter, satu
malaysia dengar, aku rase macam nak mas uk lubang jamban je waktu tu,
nak ditinggalkan ekzoz tu takut ayah aku marah, nak ambil malu tak boleh
nak cakap depan awek2
tapi aku rupenya lagi takut kat ayah aku, terpaksa aku cari kertas surat
khabar dan ambil ekzoz tu. Pas tu tolak ler motor sampai rumah. Lepas tu
tak mau ngurat lagi


Pengalaman Pertama:

Pada suatu hari pernah aku melihat seorang perempuan susah sungguh nak
naik tangga bas, pasal skirt dia ketat sangat, aku beratur kat belakang
dia. Sekali dia cuba angkat kaki nak pijak
tangga pertama bas, bila tak boleh dia akan longgarkan zip skirtnye yang
terletak kat belakang. Sekali lagi cuba tak boleh, dia bukak lagi
sedikit zip skirt kat belakang, bila aku dah tengok tiga empat kali dia
gagal nak pijak tangga pertama bas tu, mas ih tak boleh ker ana skirt
dia ketat sangat, aku pun cuba tolong angkat dia terus ketangga pertama.
Tapi ma lan g dia pusing kebelakang dan terus lempang aku, dia kata aku
gatal ker ana pegang pinggangnye. Dia tanya kenapa berani pegang
pinggang dia
dan angkat dia, sedangkan dia tak kenal aku. Aku pun jawab "Mula2 saya
pun rase tak kenal, tapi cik ni dah tiga kali bukak zip seluar saya, dah
nak terkeluar awang kat dalam tuh" Cepat2 dia mintak maaf kat aku.

Pengalaman Kedua:

Seorang pakcik tengak duduk dalam bas, waktu tu dalam bas dah penuh
sesak, ramai yang tak dapat duduk, sampai satu tempat ada sorang amoi
naik bas, pakai sikit punya seksi, dan dia pulak
diri sebelah pakcik tu, aku tengok pakcik tu tak selesa, tak tau pasal
apa, lepas tu aku dengar dia berzikir, kuat gak, sampai
aku pun boleh dengar, "Aztaghfirullah" banyak kali dan cuba elakkan
tengok si amoi yang seksi dan menggiurkan tu, ape taknye, skirt dia aje
punye pendek dah nak nampak seluar dalam, pening pakcik tu, Tiba2 bas
membelok, dan amoi tu secara tak sengaja terjatuh kat riba pakcik
tu....pakcik tu tengah baca "Aztagafirullah" kuat2 dan
laju2, tapi bila amoi tu terjatuh, terus cakap "Alhamdulillah" ....tak
gune punya pakcik.....

Pengalaman Ketiga:

Aku pernah tengok sorang tua, mas a nak turun bas dia berdiri aje kat
tangga bas, tak turun2, bila dah lama sangat, driver tu tanya napa
pakcik tak turun lagi, kami nak ja lan nih. Pakcik tu jawap
" masa naik tadi pakcik tinggalkan selipar kat luar, tapi dah tak der
sekarang, ramai betul pencuri selipar sekarang nih"

1 comment: