Hari pertama menjengah ruang pejabat di dalam bangunan lima tingkat mengadap laut ini setelah 5 hari bercuti tidaklah seceria mana. Seawal pagi lagi minda yg sepatutnya segar ini dah disentap dengan kandungan sehelai kertas putih yang inti patinya berkisar mengenai rutin tugasan di kaunter. Bukannyer kaunter tiket wayang seperti di City Squre atau di Leisure Mall malah bukan juga seperti di Jusco Tebrau City..tapi kaunter Jabatan Perancangan!!!! Selasa 8.00 - 10.30 dan Khamis 1.00 - 2.30..wah!!!penghijrahan sang pengadu domba telah mengakibatkan rutin tugasan saya bertambah?Ape nie? Saya telek lagi nama-nama yang tertera...tiba-tiba hati jadi panas...heiii!!!kenapa saya SAHAJA yang diberi tugas tambahan?Si Sengal?Terus terusan dengan dunianya yang BLURRRRR!!!!Tak adil!!!Kenape saya ditugaskan untuk 2 masa..tapi si sengal masih seperti biasa.Langsung tiada perubahan!Si buta tuli mana pula nie yang buat jadual tak adil tu?Sakit betul hati saya.Agaknyer kalau badan saya nie transparent, mesti kakak gigi dah nampak jantung saya yang dah nak meletup sebab marah sangat nie...Hei!!!!!Saya seorang je ke 'ORANG BARU' dalam jabatan nie?So, Si Sengal tu sape?Gomen bayar gaji dia memang untuk bersenang lenang dan buat kerja-kerja 'KHAS' je ke?Marah nie!!!!!!Sungguh tak adil kan?Bukannye saya nie berkira sangat pasal kerja..tapi kadang-kadang diam saya diambil kesempatan..tak berkira saya jadi bahan permainan!!Adil ke tu namanya?Marah nie!!!(sekali lagi)..dan bertambah marah lagi bila si sengal dengan senyum-senyum cipannya melintas di depan mata saya.Menyemak!!!Dah tak de tempat lain ker yang dia nak buat lintas lansung?
Dengan kemarahan yang masih bersisa saya ke tempat si mangsa buli.Nak membayar hutang katenyer...Cerita lain pula yang dikhabarkan kepada saya.Haiiiii...terpaksa membatalkan cuti kerana sikap sang pembuli?Aduhhh...simpati saya dengan kisah si mangsa buli.Sukarnya jadi wanita...tak dapat menghasilkan 'brand of me', wanita yang disalahkan..rumahtangga bergolak, wanita juga yang disalahkan..salah itu, wanita..salah ini, wanita...aduhhh...memang kaum adam itu sempurnakah?Makan pagi kami masih berkisar tentang isu yang sama.Tambah belas saya dengan nasib si mangsa buli.Dari zaman bercinta sudah dijadikan mangsa...katenyer....sabarnyer dia...saya?i don't think so....no..no...no...Balik dari menjamu sepinggan nasi goreng berulam ayam paha goreng beserta barli ais diharap mengundang mood yang lebih tenang kepada saya.Namun, terpandangkan seikat fail yang membawa tajuk Profil Bandar, sekali lagi mengundang amarah saya.Heiii!!!dah tertulis ke hari nie adalah hari marah saya?Aduhhhh...perlukah saya ungkapkan kata-kata hikmat ini?BER-U-SA-HA-LAH!!!!!!!!
beb ko tau (stok ngumpat sesi ptg sambil gelak cipnazi) yang dia tu mmg cipan, cipet, kelepet punya olang!!! mak rasa ler, kalo ko tak permenent gak ko keje je dgn tgv or cathay or pe2 je la kaunter...kaunter pos pun gerek gak! emmmm,,, mmg kejam la diaorg ni suka sgt tindas menindas. diaorg igt ko "kutu" ke? nasib baik mak lelaki...kalo tak mesti kena tindas gak. pulak*
ReplyDeletemak lupa nak ckp...ber-usaha-lah!
ReplyDelete